روشن کردن سیستم با استفاده از صفحه کلید


روشن کردن سیستم با استفاده از صفحه کلید برای انجام این ترفند ابتدا وارد Setup شوید . برای وارد شدن به Setup هنگام روشن شدن سیستم کلید Delete را بصورت پی در پی فشار دهید تا یک صفحه آبی رنگ ( شبیه به NC ) ظاهر شود . 

ادامه مطلب ...

4 فیلم در یک سی دی :

4 فیلم در یک سی دی :حتما شنیده اید که بعضی افراد می گویند چهار فیلم را در یک سی دی در اختیار دارند . مگر چنین چیزی امکان دارد ؟ هر سی دی ظرفیت 75 تا 80 دقیقه را دارد و هر یک فیلم حداقل دو سی دی نیاز دارد . در این صورت مگر امکان دارد که چهار فیلم در یک سی دی جای بگیرد ؟ بله . نرم افزار mpeg4maker این امکان را برای شما فراهم می سازد که نه تنها 4 سی دی بلکه هر جند تا سی دی که خواستید بر روی یک سی دی جای دهید . این نرم افزار دارای قابلیتهای زیر می باشد :

ادامه مطلب ...

ارسال و دریافت فایل از یک رایانه به یک رایانه دیگر بدون نیاز به اینترنت

ارسال و دریافت فایل از یک رایانه به یک رایانه دیگر بدون نیاز به اتصال به اینترنت :

در ویندوز 98 و بالاتر از جمله ویندوز XP قابلیتی وجود دارد که شما به وسیله آن می توانید از یک رایانه به رایانه دیگر با سرعت بالا فایل ارسال یا فایلی را دریافت کنید و همچنین می توانید بدون استفاده از اینترنت با دوستانتان به گفتگو ( Chat ) بپردازید . برای انجام این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید :

ادامه مطلب ...

گاو صندوقی برای فایلهای شخصی شما :

گاو صندوقی برای فایلهای شخصی شما :


کاربرد این نرم افزار به نوعی برای محافظت از فایلهای روی سیستم شما در مقابل دسترسی افراد دیگر به غیر از خودتان است . مثلا اسناد محرمانه یا هر چیز دیگر را که دوست ندارید دیگران از آنها با خبر باشند می توانید به وسیله این نرم افزار حفاظت کنید . نام این نرم افزار
ادامه مطلب ...

آموزش هارد به هارد کردن :

آموزش هارد به هارد کردن :

جهت اجرای این آموزش باید کمی حرفه ای باشید و حواستان را جمع کنید . رایانه ها معمولا دارای یک هارد دیسک هستند . برای اولین قدم بهتر است که پارتیشن های هارد دیسک خودتان را نامگذاری کنید . برای این کار به My Computer رفته و روی یک پارتیشن کلیک راست کنید . گزینه Properties را انتخاب کنید . در پنجره باز شده شما می توانید نام پارتیشن را تغییر دهید . این کار را برای همه پارتیشن ها تکرار کرده

ادامه مطلب ...

چگونه control panel را به My Computer بیاوریم ؟


چگونه control panel را به My Computer بیاوریم ؟


برای انجام این ترفند به my computer رفته و در این پنجره از منوی tools بر روی گزینه Folder Options کلیک کنید تا پنجره Folder options ظاهر شود . در این پنجره بر روی زبانه View کلیک کرده و در ناحیه Advanced settings در قسمتmanaging pairs of web pages and folders گزینه Show control panel in my computer را انتخاب کنید . در آخر بر روی گزینه OK کلیک کنید .

حذف My Recent Documents از منوی Start : برای انجام این ترفند


حذف My Recent Documents از منوی Start :برای انجام این ترفند بر روی منوی Taskbar کلیک کرده و سپس Properties را انتخاب کنید . حال در پنجره باز شده به زبانه start menu رفته و بر روی دکمه customize کلیک کرده و سپس در پنجره ظاهر شده به زبانه Asvanced رفته و گزینه List my most recently opened documents را تیک بزنید و در آخر بر روی دکمه OK کلبک کنید .

مسدود کردن دریافت فایل از اینترنت :


مسدود کردن دریافت فایل از اینترنت :

برای اجرای این ترفند به تب Security پنجره Internet option رفته و بر روی آیکون Internet کلیک کنید . حال بر روی دکمه Custom Level کلیک کرده و در قسمت Settings پنجره ظاهر شده به قسمت Downloads بروید و گزینه Disable را انتخاب کنید . در انتها برای تایید عملیات فوق بر روی دکمه Ok کلیک نمایید .

کنترل صدا :


کنترل صدا :


اگر در ویندوز xp شما کنترل بلندی صدا در کنار ساعت وجود ندارد این کارها را انجام دهید تا بتوانید به راحتی صدای ویندوز را کم و زیاد کنید . در control panel وارد sounds and audio devices شوید . وارد بخش volume شوید و روی مربع کنار place volume in the taskbar کلیک کنید تا علامت زده شود . سپس کلید ok را فشار دهید .

گروه بندی پنجره های مشابه در XP :

گروه بندی پنجره های مشابه در XP :

هنگامی که تعداد زیادی پنجره مشابه ( مثلا IE ) باز می کنید همه آنها در taskbar ویندوز xp نمی بینید . ویندوز به صورت خودکار برنامه های مشابه را گروه بندی می کند و فقط یک پنجره را در taskbar به شما نشان می دهد که با کلیک روی

ادامه مطلب ...

فایروال را از کار بیندازید :


فایروال را از کار بیندازید :

فعال و غیر فعال کردن فایروال در ویندوز xp گاهی اوقات لازم می شود که فایروال آن را به طور موقت غیر فعال کنید . برای تغییر در فایروال ویندوز در control panel روی NetworkConnections کلیک کنید و سپس در پنجره جدیدی که باز می شود روی اتصال مورد نظر کلیک راست کرده و به قسمت Advanced بروید . با برداشتن و یا زدن علامت در این قسمت فایروال غیر فعال و فعال می شود .

رایت بیش از یک بار روی CD :


رایت بیش از یک بار روی CD :

برای اینکه بتوانید پس از رایت کردن در صورت وجود فضای خالی دوباره هم روی CD رایت کنید یا در هنگام ایجاد یک DATA CD جدید و یا در هنگام Write کردن در پنجره ای که روی برنامه باز می شود به قسمت Burn بروید و علامت کنار

( possible no further writing Finalize CD ) را بردارید تا بتوان دفعات بعد هم روی آن رایت کرد .

فشرده سازی در XP :


فشرده سازی در XP :

اگر برای ذخیره کردن فایلهای خود دچار کمبود فضا بر روی هارد شده اید می توانید بعضی از فولدرهای موجود را فشرده کنید . در ویندوز XP نیازی به نصب نرم افزاری برای این کار نیست . بلکه خود XP چنین کاری را انجام می دهد . کافی است

ادامه مطلب ...

غیر فعال کردن پیغام ارسال خطا :


غیر فعال کردن پیغام ارسال خطا :

به طور پیش فرض ویندوز xp پس از بروز خطا در یکی از برنامه های مایکروسافت پیغامی را نمایش می دهد که قصد ارسال آن خطا به مایکروسافت را نشان می دهد . برای غیر فعال کردن این کار و همچنین پیغام نمایش داده شده

ادامه مطلب ...

عوض کردن عنوان انتخاب ویندوز :


عوض کردن عنوان انتخاب ویندوز :

توجه : برای اجرای این ترفند باید بر روی سیستم شما 2 ویندوز نصب باشد .

جهت اجرای این ترفند ابتدا بر روی My Computer کلیک راست کرده و Properties را انتخاب نمایید . سپس زبانه Advanced را انتخاب کنید .
ادامه مطلب ...

باز کردن CD – ROM به صورت نرم افزاری


باز کردن CD – ROM به صورت نرم افزاری 



روی درایو CD کیک راست کنید و گزینه Eject را انتخاب کنید .

اختصاص قسمتی از هارددیسک به عنوان RAM


اختصاص قسمتی از هارددیسک به عنوان RAM

اگر RAM سیستم شما پایین است می توانید مقداری از هارد دیسک را به عنوان رم معرفی کنید که اینکار باعث افزایش سرعت کامپیوتر شما و جلوگیری از هنگ شدن آن می شود. بر روی My Computer کلیک راست کنید . و در این قسمت Properties را کلیک کنید. وارد پنجره Properties System می شوید . 
ادامه مطلب ...

بدست آوردن مشخصات جزئی‌تر سیستم


بدست آوردن مشخصات جزئی‌تر سیستم

برای دیدن اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر از سخت‌افزار سیستم‌تان، به منوی Start رفته و روی Run کلیک کنید. حال عبارت dxdiag را وارد کرده و اینتر را بزنید. در اینجا اطلاعات کامل‌تر و همچنین گزینه‌ای برای تشخیص مشکلات مربوط به Directx وجود دارد. در گزینه Sound ، System و Display adapter اطلاعات مفیدی در مورد CPU، حافظه، کارت صدا و کارت گرافیک وجود دارد

نمایش فیلم آموزشی Media Player توسط ویندوز


نمایش فیلم آموزشی Media Player توسط ویندوز

کلید F1 را بزنید تا پنجره help and support باز شود سپس در منوی search گزینه زیر را وارد کنید :
media player tour و کلید search را بزنید. مشاهده خواهید کرد که نوشته ای بدین شکل به دست می آید:
take the windows media player tour
بر روی آن کلیک کنید و فیلم را مشاهده نمایید.
تذکر: برای نمایش هربخش از فیلم بر روی منوهای مختلف آن کلیک کنید .

افزودن متن به ساعت ویندوز


افزودن متن به ساعت ویندوز
ابتدا به آدرس زیر در رجیستری بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Internation
داده ای رشته ای با عنوان S1159 ایجاد کرده (در صورتی که قبلاًایجاد نشده باشد)متن دلخواه خود را در آن وارد کنید . سپس سیستم را راه اندازی کنید .

افزایش سرعت اینترنت بدون احتیاج به برنامه

افزایش سرعت اینترنت بدون احتیاج به برنامه

این کارو حتما بکنید تا سرعت اینترنتتون تا ده برابر افزایش پیدا کنه . این کار باعث میشه هر صفحه ای برای دومین بار یا بعد از اون که میخواد باز شه به سرعت هر چه تمام باز بشه.

ادامه مطلب ...

زوم کردن سریع

زوم کردن سریع

اگر دکمه سوم ماوس شما بصورت چرخشی است براحتی می توانید در مستنداتی که با برنامه های آفیس باز می کنید زوم کنید و یا آنها را بصورن کوچکتر نشان دهید . این کار به صورت معمولی از طریق منوی view
ادامه مطلب ...

تایپ اعداد فارسی در آفیس

تایپ اعداد فارسی در آفیس

برای تایپ فارسی اعداد در آفیس بصورت زیر عمل کنید :

ادامه مطلب ...

RESATAR گرم یا سریع


RESATAR گرم یا سریع
برای اینکه با سرعت بیشتری عمل RESTART را انجام دهید باید قبل از اینکه در پنجره Shutdownگزینه ok را کلیک کنید کلید shift را نگه دارید . این کار باعث می شود که ویندوز سریعتر restart گردد.

حرکت دادن نشانگر موس بوسیله صفحه کلید

حرکت دادن نشانگر موس بوسیله صفحه کلید
در پنجره کنترل پنل روی آیکن Accessibility Optionدبل کلیک کنید . به تب mouse رفته و گزینه Use Mousekey را انتخاب کنی....

ادامه مطلب ...